marți, 4 februarie 2020

Regasirea copilului interior


Viata de adult mi se parea foarte plictisioare când eram copil. Acum imi dau seama ca vedeam clar si sincer adevarul. Daca ai un job care nu te implineste foarte mult- vei intra intr-o rutina zilnica obositoare si prea putin colorata. Daca faci aceleasi lucruri plictisitoare si automate zilnic- gen serviciu, acasa, televizor/calculator-se va instaura vesnica plictiseala si risti sa ajungi chiar la depresie. Asta mi s-a intamplat mie si am inceput sa analizez,cercetez care sunt cauzele si cum pot schimba acest lucru.
Copiii se bucura din lucruri marunte, exploreaza si invata zilnic.Pentru ei nu exista-asa cum exista pentru adulti- monotonie,plictiseala, rutina.Asta pentru ca ei nu cauta ceva extravagant pentru a fi multumiti,se multumesc cu lucruri marunte.Se joaca, se uita cu uimire in jur, sunt voiosi.
Ca adult,cum poti sa iti amintesti ce acea perioada a copilariei si sa apropii in viata ta entuziasmul care te caracteriza atunci când erai mic?
Cred ca este foarte important sa inveti din nou, sa inveti sa explorezi din nou lumea, sa inveti din nou sa te joci, sa te bucuri de lucrurile mici din jurul tau.
In
rutina zilnica- serviciu, treaba, casa, televizor etc, mi-am propus sa incorporez in programul meu si alte lucruri.

Voi reda o lista cu ideile pe care le am si voi incerca sa experimentez pentru mai multa vreme pe fiecare pentru a vedea ce mi se potriveste.

-  Un jurnal in care sa scriu pentru ce sunt recunoscatoare, ce imi doresc de la ziua care va veni, ce concluzii am tras referitoare la ziua care a fost.
- Sa beau seara un ceai cald
- Bai parfumate- se pot folosi uleiuri esentiale.
- O mica plimbare zilnica si eventual suprinderea câtorva imagini cu un aparat foto
- Ceva creativ zilnic-crosetat, pictat, colorat
- Citirea unor pasaje din Biblie
- Invatarea unei limbi straine- de ce nu, italiana, rusa, o limba mai rara,orice care stimuleaza imaginatia,prin videoclipuri Youtube, site-uri specializate- si alte surse
- Rezolvarea unui puzzle sau a unei ecuatii matematice
- Citirea câtorva pagini de istorie, beletristica, astronomie sau orice alt domeniu.
- Un blog in care sa redau idei,simtaminte, fapte interesante observate pe parcursul zilei
- Modelaj in lut,plastilina, flori din hartie etc.

Toate acestea ar fi ideal sa nu fie facute ca o corvoada, ca ceva ce am bifat ca sa treaca ziua, sau ca o evadare. Trebuie sa practicam starea de prezenta, de atentie si joaca-da- trebuie sa ne amintim cum era când ne simteam liberi sa ne jucam fara sa ne gândim ca vom fi judecati-pur si simplu când eram copii totul era o descoperire si o joaca eliberatoare.

Frame photo created by freepik - www.freepik.com

Niciun comentariu: